Тема: Путешествие по стране изучаемого языка
Цель: Развитие навыков просмотрового и изучающего чтения; тренировка навыков выразительного рассказывания стихотворения; закрепление речевого образца “I have been to…”; совершенствование лексических навыков по теме «Лица Лондона»; активизация навыков устной речи по теме: «Лондон»; тренировка навыков аудирования.
Ход урока:
I. Оргмомент:
Stand up. Good morning boys and girls. I’m glad to see you. Sit down. How are you? Who is absent today? What date is it today?
II. Фонетическая зарядка. Потренируем наши язычки. Где же наша обезьянка? Она собирается на прогулку. Закрыла кран с водичкой. Как бежит вода в домике? [s][s] [s]
Обезьянка идет на прогулку. Вот обезьянка пришла в лес. В лесу прохладно, дует ветерок. [v][v] [v] Ветер на улице усиливается: [f][f] [f]А где-то в лесу каркает ворона, но до обезьянки доносится только звук: [k][k] [k] В небе летят гуси. Они кричат: [g][g] [g] Обезьянка встретила в лесу знакомую белочку. Она ей улыбнулась и позвала играть:[i:]-[i] [i:]-[i] [i:]-[i] Наша обезьянка устала и возвращается домой, она повторяет, кого сегодня видела [s][v][f][k][g][i:]-[i][i]
[m] film [w] wax
[e] ever [p] park
[t] table [ai] sign
[d] garden [э] work
[s] city
[ei] main
III. Речевая зарядка.
Let’s play with a ball. I will throw you a ball and name a city or place. You will catch thw ball, throw it to me and tell me if you have been to this or that place or not.
(London, Moscow, Gteat Britain, Hyde Park, The Tower bridge, The Houses of Parliament, museum, theatres, cinema, The Lake Baikal etc.)
IV. Тренировка навыков выразительного чтения стихотворения. Слайд.
Let’s remember the poem about the little girl.
V. Развитие навыков просмотрового чтения.
I want you to open your books, p. 82 ex. 11. you can see three groups of words. Look through the text of ex.10, p. 80-81 for 5 min. and match the words and the texts.
1) Parks and Garden of London
Is rich in
Are proud of
Are full of
Walk
relax
2) MadamTussaud’s life – size figures of famous people
Famous actors
Face to face
History
Popsingers
Infamous people
3) MOMI (The museum of the Moving Image)
Famous actors
History
TV programmes
Films
In the past
VI. Физкультминутка
IX. Homework.
Тема: Путешествие по стране изучаемого языка
Цель: Активизация навыков монологической речи
Реквизиты: мультимедийный экран, проектор.
Ход урока:
I. Оргмомент:
Stand up. Good morning boys and girls. I’m glad to see you. Sit down. How are you? Who is absent today? What date is it today?
II. Фонетическая зарядка: Let’s remember the English sounds and words.
III. Речевая зарядка: It’s time to play/ The game is called “A boaster”. I’ll think of different statements. You will disagree with me and express your doubt. Игра «Хвастун»
IV. Тренировка грамматических навыков
The next task for you is put the words in a logical order and write them down. You will work in groups of three and have for minutes to do the task.
Key: What did she see in the park yesterday?
Who was in Moscow last year?
When will you visit Westminster Abbey?
Why do you want to see Big Ben?
V. Контроль навыков письменной речи:
Now it’s time to listen to your adverts. As you know our town is very old and beautiful. You will go to the blackboard one by one. Let’s srart our work.
VI. Физическая зарядка
VII. Развитие внимания. Look at the picture, remember. Ex. 21 p.67.
Ex. 9 p.74. Look at the map. Write down the English the names of places of interest in London.
VIII. Ex.7 Look at the list of places and tell me which of them are in London and which in Moscow.
Показ на слайде: Moscow London
Arbat Street Regent Street
Westminster Abbey, Arbat Street, The Kremlin, the Houses of Parliament, Spasskaya Tower, The White Tower, The Pushkin museum, Red square, The Bloody Tower, Trafalgarskaya Square, Novodevichi Monastery, Big Ben, Regent Street, Tverskaya Street, Tower Bridge, Gagarin Square, The Tretyakov Gallery
IX. Homework. Ex. 6, p. 73. Make questions
Ex. 16, p. 75. Draw a map of your town
Тема: Учимся описывать Лондон
Цель: тренировка лексических и фонетических навыков; актуализация навыков устной и письменной речи по теме «Лондон»; совершенствование навыков монологической речи.
Ход урока:
I. Оргмомент:
Stand up. Good morning boys and girls. I’m glad to see you. Sit down. How are you? Who is absent today? Who is on duty today? What date is it today?
III. Речевая разминка. Слайд. Now I want you to play with me. I will say some sentences and you will change the sentences to describe your friend. Be careful, please.
My friend …
IV. Тренировка навыков вопросо-ответная работа тексту. Слайд.
Open your books at p. 80-81 ex. 10. Look through the text and answer my questions:
V. Физкультминутка
VI. Совершенствование лексических навыков.
Ex.13 p.82, ex 14 p. 83 . Make up sentences (Слайд)
VII. Совершенствование навыков монологической речи.
“Correct sentences”
VIII. Homework.